piątek, 24 marca 2017

Przystawka buraczana z serkiem z tofu

Nie ma imprezy bez dobrej przystawki, a najlepiej żeby była ładnie podana, zdrowa i oczywiście smaczna. Osobiście uwielbiam przystawki z buraka. Tym razem puściłam wodze fantazji i w ruch poszły serduszkowe foremki do ciasteczek. Jak Wam się podoba efekt? Dla mnie bomba!

Fot. CookZoom.pl


Składniki:

  • 4- 5 buraków
  • 1 op. tofu 180 g.
  • sok z połowy cytryny
  • 1 łyżka oliwy
  • 2 łyżki płatków drożdżowych
  • 1/4 łyżeczki czarnej soli
  • szczypta pieprzu
  • 1/2 łyżeczki ziół prowansalskich
Dodatki do podania:
Sałatka z rukoli/ roszponki, oliwy z oliwek, orzechów włoskich, soli i pieprzu

Wykonanie:
  1. Buraki gotujemy i kroimy w plastry lub dowolny inny kształt (ja kroiłam w plastry, a z nich foremką do ciasteczek wykrawałam serduszka)
  2. Składniki na masę blendujemy.
  3. Buraki przekładamy gotowym serkiem z tofu.
  4. Przełożone krążki podajemy same jako przystawkę lub dodatkowo z rukolą, pokruszonymi orzechami i oliwą z oliwek.
Uwagi:
  • Jeśli  tylko pokroicie buraki w plastry i nie będziecie wykrawać wzorków, to na pewno wyjdzie Wam dużo więcej gotowych sztuk.
  • Jeśli natomiast skusicie się na wykrawanie, to zostanie Wam sporo buraczanych skrawków, które możecie wykorzystać do innych dań, np. do kotletów.
  • Przełożone buraki najlepiej podawać od razu po przyrządzeniu. Potem też są pyszne, ale serek tofu zabarwi się sokiem z buraka.
Fot. CookZoom,pl 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz