niedziela, 24 lipca 2016

Ryż pulao

Jakiś czas temu uczestniczyłam w balu absolwentów mojego liceum. Ku mojemu (miłemu) zaskoczeniu przygotowano dla mnie mnóstwo (!) wegańskich pyszności, m.in. rewelacyjny ryż pulao, który jadłam pierwszy raz w życiu. Smakował mi tak bardzo, że postanowiłam odtworzyć jego smak i na stałe wprowadzić go do swojej kuchni. Myślę, że Ci, którzy lubią kuchnię indyjską będą zachwyceni! :)


Składniki:
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 cebula
  • 1 czerwona papryka
  • 1 duża marchew
  • po 1/2 łyżeczki kminku, curry, imbiru, kurkumy, papryki słodkiej wędzonej
  • 1/4 łyżeczki chili (opcjonalnie)
  • 200 g. ryżu brązowego (lub zwykłego)
  • 2 szkl. bulionu warzywnego
  • 1 szkl. ugotowanego/puszka groszku
  • świeża kolendra- kilka listków do dania i kilka do podania
Wykonanie:
  1. Cebulę i czosnek drobno siekamy i podsmażamy na rozgrzanej na dużej/ głębokiej patelni oliwie z oliwek.
  2. Paprykę kroimy w cienkie paski, a marchew w drobną kostkę, a następnie dodajemy razem z przyprawami na patelnię do cebuli i czosnku. Podsmażamy kilka minut i mieszamy od czasu do czasu.
  3. Dodajemy ryż, całość dokładnie mieszamy i podsmażamy kolejnych kilka minut.
  4. Dolewamy bulion warzywny, całość mieszamy i trzymamy na małym ogniu ok. 15-20 min. (aż ryż się ugotuje).
  5. Na koniec dodajemy ugotowany groszek i posiekaną kolendrę.
  6. Podajemy udekorowane kolendrą. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz