czwartek, 14 lipca 2016

Fasolka w sosie pomidorowym z kaparami, suszonymi pomidorami i tymiankiem

Byłam zachwycona, kiedy mój brat i jego dziewczyna Dagmara podarowali mi na urodziny "Warzywo"- książkę zwyciężczyni ostatniej edycji Master Chefa, Dominiki Wójcik. Macie? Znacie?  Jeśli nie, to serdecznie Wam ją polecam. Wprawdzie  nie wszystkie przepisy są wegańskie, ale możecie znaleźć tam całe mnóstwo roślinnych inspiracji! Mnie najbardziej zachwyciło bardzo proste, smaczne i aromatyczne danie z fasolką w roli głównej. Przepis nieco zmodyfikowałam i m.in. dodałam sos pomidorowy. Wyszło przepyszne! Spróbujcie koniecznie! :)


Składniki:
  • 2 szkl. fasoli Jaś
  • 1 torebka herbaty z kopru włoskiego (ZNACZNIE ułatwia trawienie fasoli!)
  • 2 łyżki oliwy
  • 2-3  łyżki kaparów
  • 10 suszonych pomidorów
  • 10 gałązek świeżego tymianku (najlepiej) lub 2 łyżeczki sproszkowanego/ ew. majeranku
  • 250 ml. sosu pomidorowego
  • sól, pieprz
Wykonanie:
  1. Fasolę namaczamy na noc w wodzie, a następnie gotujemy na miękko w osolonej wodzie z herbatą z kopru.
  2. Kapary odciskamy z wody i siekamy, a suszone pomidory kroimy w paski.
  3. Na patelni rozgrzewamy oliwę i dodajemy kapary, smażymy 3 minuty.
  4. Dodajemy fasolę i smażymy, co chwila mieszając, aż się lekko przyrumieni.
  5. Dodajemy suszone pomidory i tymianek, mieszamy i smażymy 2-3 minuty.
  6. Na koniec zalewamy całość sosem pomidorowym i podsmażamy jeszcze 2-3 minuty.
  7. Doprawiamy solą i pieprzem do smaku.
  8. Podajemy z ulubionym pieczywem. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz