piątek, 13 marca 2015

Pietruszkowe pesto z papryczkami chili

Piątek 13.-ego! To zdecydowanie dobry dzień, dobry i smaczny, bo na obiad zafundowałam sobie rewelacyjny makaron z pesto i papryczkami chili!:)
Szczerze przyznam, że nigdy nie przepadałam za pesto. Miałam to nieszczęście, że moje pierwsze wspomnienia z nim to makaron pływający w ogromnej ilości słabej jakości oliwy- okropność!
Dopiero po kilku latach nauczyłam się robić pesto, w taki sposób, że dziś w połączeniu z makaronem jest to jedno z moich ulubionych dań. Proste, szybkie, pyszne, odżywcze danie. Warto wspomnieć, że połączenie pietruszki z cytryną zapewni nam dobrze przyswajalne żelazo. I czegóż chcieć więcej?;)

Składniki:
v  500 g. makaronu
v  po 1/3 czerwonej, zielonej i żółtej papryczki chili
Pesto:
v  2 pęczki pietruszki
v  2 ząbki czosnku
v  1/4 szkl. oliwy z oliwek
v  sok z połowy cytryny
v  po 3 łyżki migdałów, nasion słonecznika, ziaren sezamu
v  sól, pieprz

Wykonanie:
  1. Makaron gotujemy standardowo wg przepisu na opakowaniu.
  2. Papryczki kroimy w bardzo drobną kostkę.
Pesto:
  1. Migdały siekamy i razem z nasionami słonecznika i ziarnami sezamu prażymy na patelni.
  2. Pietruszkę, czosnek, oliwę i cytrynę blendujemy.
  3. Osobno blendujemy uprażone migdały, słonecznik i sezam.
  4. Obie zblendowane części dokładnie mieszamy, ewentualnie kilka sekund blendujemy i doprawiamy wg uznania solą i pieprzem.
  1. Ugotowany makaron mieszamy z pesto oraz papryczkami chili.
Fot. R. Kołomłocki
Fot.R. Kołomłocki

1 komentarz:

  1. pesto to zdecydowanie jeden z najlepszych dodatków do makaronu, poza tym - uwielbiam pietruszkę :)

    OdpowiedzUsuń