sobota, 28 lutego 2015

Pancakes z polewą migdałowo- sezamową

Jaki jest przepis na wymarzony poranek? Dla mnie to taki, kiedy wstaję wyspana, wiem, że dziś nic nie muszę, a przed mną słodkie śniadanie i jedyne moje zadanie to ułożenie planu przyjemności na resztę dnia. Oj jak ja lubię takie dni! (Oj jaka szkoda, że jest ich tak mało!;))
Wracając do sedna, na taką leniwą sobotę czy niedzielę idealnie sprawdzą się pancakes, czyli amerykańskie naleśniki- u mnie trochę spolszczone, tj. wzbogacone jabłkami/ gruszkami, a oprócz tego ziarnami sezamu i migdałami,  żeby były bardziej wartościowe. Pozostaje mi teraz jedynie życzyć Wam smacznego i jak najwięcej takich hedonistycznych dni:)

Składniki na ok. 26 szt.:
Pancakes:
  •  1szklanka mąki ryżowej
  •  1 łyżka mąki ziemniaczanej
  •  3/4 szkl. mleka roślinnego
  •  1 łyżka octu
  •  1 łyżeczka proszku do pieczenia
  •  1 op. cukru waniliowego
  •  3 jabłka/ gruszki
Polewa:
  • 3 łyżki ziaren sezamu i 3 łyżki migdałów
  •  ok. 1/2 szkl. syropu klonowego

Wykonanie:
Pancakes:
  1. Jabłka/ gruszki ścieramy na tarce o grubych oczkach.
  2. Wszystkie składniki (oprócz jabłek) dokładnie mieszamy/ miksujemy (ciasto powinno mieć konsystencję gęstej śmietany).
  3. Do gładkiego ciasta dodajemy starte jabłka/ gruszki i mieszamy łyżką całość.
  4. Na niewielkiej ilości oleju roślinnego smażymy pancakes (po obu stronach), nakładając je stołową łyżką (u mnie średnio 2,5 łyżki ciasta na 1 pancake)
Polewa:
  1. Migdały siekamy drobno i razem z ziarnami sezamu prażymy ok. 5 min. na patelni.
  2. Następnie mieszamy uprażony sezam i migdały z syropem klonowym.
  3. Gotowe pancakes układamy jeden na drugim i polewamy przygotowanym sosem. 
Fot. R. Kołomłocki
Fot. R. Kołomłocki

3 komentarze:

  1. Coś mi wpisy się nie wpisują poprawnie:) A ślinka leci, serio, narobiłaś mi apetytu, zrobię niebawem!

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne placuszki zarówno jak i zdjęcia :) to zdecydowanie wymarzony przepis na weekendowy poranek :)

    OdpowiedzUsuń