piątek, 12 września 2014

Maca- naturalny wspomagacz treningu

W poszukiwaniu naturalnych wspomagaczy treningu natknęłam się m.in. na macę. Od kilku tygodni  jest ona stałym elementem mojej diety i nie wiem, ile w tym efektu placebo, a ile jej właściwego działania, ale zauważyłam zdecydowane przyśpieszenie regeneracji, nawet po ciężkich treningach.

Opakowanie zaleca przyjmowanie macy 3 x dziennie po 1 łyżeczce. Jednak ja, będąc ostrożną, zaczęłam od 1 łyżeczki po treningu i póki co, to mi wystarcza. Najlepiej rozpuścić ją w szklance wody. Czasami dodaję również łyżeczkę syropu z agawy i sok z wyciśniętej cytryny. Ma lekko korzenny smak, który mi akurat niespecjalnie odpowiada, ale czego nie robi się dla sportu i zdrowia;) Poza tym można ją przemycić w owsiance lub wypiekach (wkrótce na blogu ciasteczka mocy z macą!:)).

Przejdźmy jednak do bardziej naukowych źródeł:

Maca opisywana jest jako peruwiański korzeń o niezwykłych właściwościach,  “peruwiański żeń-szeń” i „naturalna Viagra”. Przede wszystkim  jest jednak cennym źródłem białka, węglowodanów, kwasów tłuszczowych, błonnika, niezbędnych aminokwasów, witamin i soli mineralnych.

Zastosowanie:
  1. Właściwości energetyzujące. Zalecana w stanach osłabienia organizmu oraz osobom prowadzącym aktywny tryb życia, wymagający intensywnego wysiłku umysłowego i fizycznego.
  2. Przeciwdziałanie depresji, wspomaga pamięć i koncentrację.
  3. Leczenie zaburzeń hormonalnych- reguluje pracę gruczołów: tarczycy, jajników, jąder, trzustki, nadnerczy i innych. Regularna suplementacja maki wywiera korzystny wpływ na libido, potencję, płodność i funkcje rozrodcze organizmu, likwiduje zaburzenia miesiączkowania i łagodzi objawy napięcia przedmiesiączkowego, obniża poziom hormonu stresu, poprawia jakość snu, łagodzeni objawy towarzyszące menopauzie , wspomaga leczenie osteoporozy u kobiet w okresie przekwitania i może łagodzić objawy trądziku.
  4. Suplementacja sportowa- ze względu  na obecność związków przypominających w działaniu sterydy anaboliczne, roślina w naturalny sposób stymuluje przyrost masy mięśniowej i zwiększa wytrzymałość wysiłkową, nie powodując przy tym niebezpiecznych skutków ubocznych.
  5. Pielęgnacja skóry i włosów- może zwiększać syntezę kolagenu, który odpowiada za odpowiednie napięcie, nawilżenie i młody wygląd skóry, a także odżywiać cebulki włosowe, wpływać korzystnie na strukturę włosów i zapobiegać ich wypadaniu.
Więcej na ten temat znajdziecie tu:
http://mamzdrowie.pl/maca-peruwianski-korzen-o-niezwyklych-wlasciwosciach/

2 komentarze:

  1. Moja Droga, zachęcona wpisem kupiłam dzisiaj ale w formie tabletek. Bo ja nienawidzę rozpuszczanych rzeczy w wodzie. Zaraz po bieganiu połknęłam i czekam na efekty:)

    OdpowiedzUsuń
  2. chyba przed bieganiem ,a nie po :)

    OdpowiedzUsuń