niedziela, 8 czerwca 2014

Hummus

Dziś przepis, o który najczęściej jestem pytana. Dla niewtajemniczonych "hummus" brzmi kosmicznie, ale w rzeczywistości jest bardzo prosty do przyrządzenia i smakuje rewelacyjnie. Większość tego typu gotowych past dostępnych w sklepach zawiera mnóstwo chemii, dlatego warto poświęcić tych dosłownie parę minut i zrobić zdrowy, odżywczy hummus samemu. Nadaje się jako dip do warzyw lub nachosów, ale też na kanapki i jako farsz naleśnikowy.

Składniki:

  •      3/4 szkl. ziaren sezamu
  •          2 łyżki oliwy z oliwek
  •     1 szkl. ugotowanej ciecierzycy (ew. z puszki)
  •          sok z połówki cytryny
  •          2 ząbki czosnku
  •      1/3 szkl. zimnej wody
  •         sól i pieprz do smaku

Wykonanie:
  1. Ziarna sezamu prażymy na patelni, a następnie miksujemy na gładką masę z oliwą z oliwek.
  2. Dodajemy ciecierzycę, czosnek, cytrynę, wodę, sól, pieprz i całość blendujemy,
  3. Wychodzi z tego dość gęsta masa. Jeśli chcemy ją rozrzedzić, dolewamy wody lub oliwy z oliwek tak długo, aż uzyskamy pożądaną konsystencję.
  4. W zamkniętym pojemniczku można przechowywać go w lodówce nawet do ok. tygodnia. 





2 komentarze:

  1. zapisuję przepis, pyszne z warzywkami sezonowymi :))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Z warzywkami to mój ulubiony zestaw:)

    OdpowiedzUsuń