wtorek, 27 września 2016

Makaron z wegańskim sosem serowym i suszonymi pomidorami

Czy jest jeszcze ktoś, kto nie słyszał o wegańskim serze z ziemniaka? Ja przeczytałam o nim pierwszy raz u WeganNerd, ale potem Internet został wprost zalany przepisami na niego. Przyznam, że nie dowierzałam, kiedy czytałam, że kombinacja ziemniaka i marchewki może przypominać jego smak. Zrobiłam z ciekawości i ... oniemiałam! Cudo! Dla mnie ten sos smakuje cheddarem i pokochała go cała moja rodzinka. Najbardziej przypadł mi on do gustu z makaronem, kiełkami i suszonymi pomidorami. Musicie spróbować, bo to "niebo w gębie"! ;)


Składniki:
  • 500 g. dowolnego makaronu
  • 2 średnie ziemniaki
  • 1 średnia marchewka
  • 1/2 szkl. płatków drożdżowych (dostępne np. tu)
  • 1 ząbek czosnku
  • 1/2 szkl. bulionu warzywnego
  • 1/2 łyżeczki wędzonej papryki
  • 1/2 łyżeczki słodkiej papryki
  • sól, pieprz do smaku
  • 1/4 szkl. oleju roślinnego
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 1 łyżka oleju kokosowego lub innego
  • opakowanie kiełków na patelnię
  • 10 suszonych pomidorów
  • pęczek pietruszki
Wykonanie:
  1. Makaron gotujemy zgodnie ze wskazówkami na opakowaniu.
  2. Marchew i ziemniaki kroimy w kostkę, gotujemy do miękkości.
  3. Ugotowane warzywa łączymy z płatkami, czosnkiem, przyprawami i bulionem warzywnym. Całość blendujemy, a następnie  cały czas dalej blendując stopniowo dolewamy oleju.
  4. Jeśli chcecie, żeby sos był mniej gęsty, dodajcie więcej bulionu.
  5. Kiełki smażymy na 1 łyżce oleju kokosowego, a następnie dodajemy sos sojowy, całość mieszamy i podsmażamy jeszcze 2-3 minuty.
  6. Pietruszkę drobno siekamy.
  7. Suszone pomidory kroimy w drobną kostkę.
  8. Posiekaną pietruszkę, suszone pomidory i kiełki mieszamy z gotowym sosem serowym.
  9. Makaron mieszamy z sosem lub nakładamy kilka łyżek na porcję makaronu na talerzu. 

4 komentarze:

  1. udaje Ci się usmażyć 1 paczkę kiełek na 1 łyżce oleju?! - Mistrz! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ile dajesz oleju do smażenia? Ja zawsze daję na oko, ale na pewno nie jest to więcej niż jedna łyżka ;)

      Usuń
  2. W zupełności mi to wystarcza! Ale jeśli Tobie nie, to nie widzę problemu dać tego oleju więcej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale czad! Zrobiłam i smakuje jakby było z prawdziwym serem :-)

    OdpowiedzUsuń