sobota, 13 lutego 2016

Chrupiąca sałatka

Inspirację do tej sałatki (część przepisu zmieniłam jednak pod swój smak) znalazłam w książce "Karolina odNowa" K.i M. Szaciłło, którą również i Wam polecam. Znajdziecie w niej wiele wegańskich przepisów podzielonych na te, które mają usunąć toksyny, poprawić trawienie, odmłodzić, dodać energii i uszczęśliwić. To ostatnio moja ulubiona sałatka. Robię ją przy każdej możliwej okazji. Najpierw zachwycała moich imieninowych gości, potem robiłam ją do co drugiego obiadu, a teraz... znowu mam na nią ochotę;) Jest po prostu chrupiąco pyszna i bardzo odżywcza. Spróbujcie sami!:)


Składniki:
  • 1 op. mieszanki sałat
  • 2 średnie marchewki
  • 1 czerwona papryka
  • 1 łyżka oleju kokosowego
  • 1 op. kiełków na patelnię
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 1 pęczek pietruszki
sos:
  • 2 łyżeczki musztardy
  • 4 łyżki oliwy
  • sok z 1/2 cytryny
  • 1-2 łyżeczki syropu klonowego
Wykonanie:
  1. Paprykę kroimy w paski i grillujemy na suchej patelni.
  2. Kiełki podsmażamy na oleju kokosowym 2-3 min., następnie dodajemy sos sojowy i całość mieszamy.
  3. Marchewki ścieramy na tarce o grubych oczkach.
  4. Pietruszkę siekamy.
  5. Wszystkie składniki łączymy z mieszanką sałat.
Przygotowujemy sos:
  1. Łączymy musztardę, oliwę, sok z cytryny i syrop klonowy, dokładnie mieszamy lub blendujemy na gładką masę ,którą polewamy gotową sałatkę. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz